În afaceri, la fel ca în viață, relațiile voastre reprezintă totul, iar fundamentul oricărei relații bune este încrederea. Am aflat că, în timpul stabilirii încrederii este nevoie de timp, ea putând fi demolată în doar câteva minute. Privind înapoi în cariera mea de antreprenor, este evident că succesul pe care l-am experimentat a fost cu oamenii în care am avut încredere. Puteți ajunge doar atât de departe singuri. Pentru a atinge cu adevărat culmile la care ați visat, veți avea nevoie de o echipă de oameni care să vă sprijine.
Cum vă construiți această încredere? Este simplu: spunând adevărul. Uneori va fi incomod, dar știu din experiență că atunci când conduci cu onestitate, lucrurile tind să funcționeze până la urmă. Situațiile inconfortabile sunt de fapt oportunități de a vă crea încrederea. Nu vă îndepărtați de ele; folosiți-le pentru a străluci.
Vă pot da exemplu de trei acțiuni ca relațiile să înflorească.
1. Fii sincer cu privire la programările ratate
Acest lucru mi s-a întâmplat recent. Așteptam cu nerăbdare să intervievăm pe cineva , această persoană a anulat de mai multe ori, inclusiv în ultimul moment, ceea ce, sincer, nu este mare lucru. Dar mai târziu, am aflat pe internet de ce m-am lovit. Această persoană a avut o oportunitate mai mare și mai bună. Pot accepta asta. De fapt, respect asta. Doar că modul în care a fost rezolvată situația – că am fost anulat din nou fără nicio explicație – asta a provocat neîncredere. Nu voi mai pierde din timpul meu încercând să stabilesc o relație cu această persoană.
2. Recunoaște propriile greșeli.
Greșelile sunt universale și, într-o măsură, inevitabile. Se întâmplă tot timpul. Cu toții înțelegem asta. Modul în care răspundeți la acestea contează în ochii altora.
3. Fii drept cu privire la motivele tale.
Managerii buni doresc ca angajații lor să crească ca indivizi, asta include învățarea lor cum să părăsească jobul actual și să crească în locul unde se simt împliniți. În acest fel, aveți grijă de interesul lor. Pare puțin nebun, dar nu există o modalitate mai bună de a stabili o relație de succes pe termen lung. Când decideți că este momentul să plecați de la locul de muncă actual, fiți dispuși să explicați de ce. Șeful tău va aprecia și, făcând acest lucru, îți menții posibilitatea de a lucra împreună în viitor.
Vă rugăm să vă dați seama, unele companii își petrec timpul și banii testându-vă. Nu vor să descopere, ulterior, că ați acceptat o altă ofertă. Dacă nu gestionați acest scenariu cu respect, veți șterge orice încredere pe care ați început să o construiți. Cea mai bună abordare este să fii sincer și să spui fiecărei părți că există interes din partea altor companii. Făcând acest lucru, le oferiți ocazia să avanseze mai repede – sau să plece mai departe. Nimănui nu-i plac surprizele. Când oferiți cuiva ocazia de a lua o decizie, asta stabilește încredere.
Deci, fii sincer. Cât de veridic ești în relațiile tale?